Why is it raining all day...

2012.06.24. 21:00

Halihó!

Hát első hetünk végére érkeztünk. So far so good. Jut eszembe, még nem is láttam ikea-t... :D Szóval rég voltam net közelben ismét, nézzük csak mi is történt azóta.. Először is végül nem mentem el Malmöbe koncertezni, inkább kisétáltam a tengerpartra megnézni a naplementét este 10-kor. :D Nagyon szép amúgy, át lehet látni Dániába és Malmö csavart tornya is látszik.

Csütörtökön mászkálós napunk volt, először egy olyan farmot néztünk meg, ahol a biomasszával fűtik a térséget. A földről megmaradt szalmát és a faaprólékot égetik el, és csöveken keresztül max 4-5 km távolságba szállítják a meleget, nagyon komoly. És azt is megtudtuk, hogy itt Svédországba nem lehet csak úgy fát vágni, annak komoly szabályai vannak, és mindent újra kell ültetni. Amúgy ahogy a busszal mentünk, mindenfelé szélmalmokat lehet látni. Aztán Eslövbe mentünk át, ahol piknik ebéd volt- vegakaját elfelejtették-, ami kicsit kevés volt, de finom. Ott is tulajdonképpen ez a biomassza égetős biznisz megy, de még vodkát is gyártanak, nem is akármilyet. Nem is tudom hány díjasat, és még egy desztilláló berendezést is láttunk, ami majd a környezettechnológiához lesz nagy segítség. :D Utána elmentünk megnézni egy éppen épülő biomassza égető helyszínt, egy bácsika mesélt róla, de őszintén szólva mindenki aludt rajta a buszon. De annyi átjött, hogy ott is inkább fazúzalékot akarnak majd égetni, de azt meg hozatni kell, úgyhogy nemtom mennyivel lesz így a dolog környezetkímélőbb. (Itt a biomassza égetés hiába jár szén-dioxid kibocsátással, de mivel újraültetik a fákat, amik viszont meg tudják kötni, csak ideiglenes.) Utána mi rohantunk Malmöbe, hogy a fiúk be tudják fejezni a bicajokat, de nem igazán sikerült. De tényleg vicces az a hely, tiszta Miami beach hangulata volt, még meleg is volt, meg pálmafák, skatepark, mászófal és szólt a zene, és ott van a csavart épület mellett a tengerpartnál.

Pénteki program: Koppenhága!! Szakadó esőben... Hát ahogy odaértünk láttuk, hogy milyen csodás idő vár ránk, de igazából mivel Dóri a hétvégére Göteborgba ment a barátnőjéhez, Fruzsi meg a keresztanyjához ment, aki ott él Koppenhágába, ezért ez a nap tűnt az ideálisnak látogatásra. Hát mivel elég áztatós volt az eső, ezért úgy döntöttünk, hogy elmegyünk a nemzeti múzeumba, ami mellesleg ingyenes. Ott a kőkorszaki, viking, stb. részt látogattunk meg, amúgy nagyon érdekes volt, láttunk kőkorszaki dildókat, hableány csontvázat, és eredeti Mjölnir  nyakláncokat! Utána azért még mászkáltunk a városba, meg akartuk nézni a Christiania-t, de eléggé szarrá áztunk, így úgy döntöttünk, hogy hamarabb hazatérünk. Az mindenesetre érdekes, hogy bár mi esőkabátban bőrig áztunk, addig a dánok egy szál pólóban, sortban rohangásztak és egy cseppet sem voltak vizesek!! Nem tudom, hogy csinálják ezek, lehet a génjeikben van, de bicajon fedetlen fővel, meg a kedvenc az a Tivoli parkban a vidámparkban nyomultak, és volt ilyen ringlispil csak nagy kiadásban és az is tele volt a szakadó esőben! Nem tudom miért jó ezeknek, kb. olyan lehetett, mint a mosógépben... Mindenesetre mire hazaértünk, megfürödtünk, megittuk a forró teánkat, addigra Alnarpban kisütött a nap, meg elvileg ott Koppenhágában is. Szóval átmentünk Zuzival, a szomszéd szlovák csajjal a srácokhoz, akik főztek nekünk, meg hogy alapozzunk. Sikerült végre a szobatársukkal, Bi-vel, a kínai csávóval is összefutni, de addig ment a baszakodás, hogy végül csak nem sikerült eljutni Malmö-be a midsummer night bulire, amiért még most is rohadt mérges vagyok!!! Az év legjobb bulijáról maradtunk végül is le... De legalább sokat bicajoztam, és rá kellett jönnöm, hogy nem tudok. Meg a bicikli is szar volt.

Szombaton végre sikerült 10-ig aludni, bár így is elég álmos voltam. Kicsit lassan indult a napom, és izgultam is, mert azt beszéltük, hogy megint átmegyünk a srácokhoz, már a bicikliket visszavinni is, és délre sikerült átérni. Kiderült, hogy kb. akkor keltek, így meg kellett várni míg reggeliznek, fürödnek, elkészülődnek, stb... Rosszabbak, mint a lányok, én nem tudom, de ha tisztába vagyok vele, hogy várnak rám, nem fogok órákig készülődni, főleg, hogy végre normális idő volt. De nagy nehezen végül sikerült elindulni, és Lundba mentünk. Hát Évi nem hangsúlyozta annyira, de egy eszméletlen gyönyörű  kis városka, középkori hangulattal, szép parkokkal, hát teljesen elaléltünk tőle. Vettünk kaját egy viszonylag drágább szupermarketben és kiültünk a botanikus kertbe piknikezni. Nagyon jó volt, csak kár, hogy megint el kezdett szemerkélni az eső. Visszafelé menet megálltunk a pályaudvarnál lévő ICA-ban, mert ott elég jó áron lehetett kapni elég jó söröket, úgyhogy szép magyarok módjára bevásároltunk. XD Találtam egy vicces sört, Hobgoblinnak hívják és az üvege is aranyos. Este a fiúk jöttek át, de elég lazulós volt az este.

Ma reggel csak 10-kor indult buszunk, és Trelleborg felé akartunk menni, meg Svédo. legdélebbi pontjára, de a buszmegállóba összefutottunk a többiekkel, és a svéd Stonehendge és Helsingborg között vacilálva végül egy angol csajjal és csávóval mentünk Helsingborgba. Örültem is, hogy végre nem voltak a fiúk, kezdett már kicsit elegem lenni a szerencsétlenkedésükből, és legalább nem volt kivel myagarul beszélni, és jó volt helyes angolt hallani. :D Az is nagyon szép városka , a tenger partján van, és pont szemben a dán Helsingor-rel, kevertem is a kettőt.. Van ott egy kis erőd, mesebeli kastály-szerű rathus, és a fantasztikus tropical beach a "kellemesen" szemerkélő esőben. 3-ig maradtunk, mert siettünk vissza, hogy még a Lidl-be be tudjunk ugrani, hogy legyen valami kajánk is. Lundba szálltunk le, és busszal mentünk Lommába. Ott szépen bevásároltunk, és a kasszástól kérdeztem, hogy tudja-e, hogy tudunk Alnarpba visszajutni. Mutatott mobilján valami térképet, nézem, hát ez nem annyira para. Amikor már épp sétáltunk az esőben a cuccokkal, egy pasas megállt az autójával, és mondta, hogy hallotta, hogy el akarunk menni Alnarp-ba és mivel ő is odafele tart, elvisz minket. Hát nem győztünk hálálkodni.. Kiderült, hogy kb. 4-5 km volt, és elég szép séta lett volna... Nah mind1, ma este is valami szülinapi bulizás lesz, kb. minden nap van valami, csak mi maradunk le róla állandóan.. Nagyon rossz, hogy így szét vagyunk szerapálva, jó lenne vegyülni a többiekkel is, azért is örültem különösen a mai túrának. Holnaptól megint órák vannak, igazából már várom is, mert legalább kaját is kapunk. :) Otthonra további minden jót!!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Édes drága testvér nővéred 2012.06.30. 16:32:29

Svédo-ban elég jó sör??? te el vagy tévedve vhol:D biztos h nem a system bolagetbe voltatok, az is ott van a vasútállomással szemben:p